Samen met Woestijnvis en Telenet lanceren we een unieke docureeks over KVO

Het is met veel trots dat we, samen met Woestijnvis en Telenet, een documentaireserie lanceren over het reilen en zeilen bij KV Oostende. Een onbegrensde inside blik op ‘uus wèreldploegsje’. De reeks wordt uitgezonden op ‘Play Sports Open’, de nieuwe sportzender van Telenet die te vinden is op kanaal 11 en beschikbaar is voor alle Telenet TV klanten.

Telenet kondigde vorige week al aan dat het met een nieuwe gratis zender op de proppen komt, ‘Play Sports Open’. Tijdens de openingsshow op dinsdagavond werd de programmatie voorgesteld met daarin de serie over KV Oostende.

“Met onze nieuwe zender Play Sports Open willen we een deel van ons sportaanbod toegankelijk maken voor een breder publiek. We mikken op de occasionele sportliefhebber en zijn of haar gezin en daarom willen we ook programma’s aanbieden die hen aanspreken. Het verhaal van KV Oostende past helemaal in dat plaatje: de nieuwe zeewind die waait na de overname door de nieuwe Amerikaanse investeerders, de sportieve successen en tegenslagen, de grote en kleine verhalen in en rond de club, … De kijker zal ze vanop de eerste rij kunnen meebeleven,” aldus Stefaan Kestens, Senior Manager Sport bij Play Sports.

KVO-ambassadeur Martin Heylen zal een prominente rol innemen in de documentaire. Hij zal de kijker als het ware vocaal gidsen door de verhaallijnen. “Als supporter/ambassadeur van KVO enerzijds en programmamaker bij productiehuis Woestijnvis anderzijds was het altijd al een droom om een TV-programma te maken over het reilen en zeilen bij KVO. De eerste verkennende gesprekken tussen KVO en Woestijnvis dateren al van vorige zomer. Het werd al snel duidelijk dat hier echt een sterk verhaal inzit. Sinds september wordt er gefilmd in de dug-out, de bestuurskamer, de kleedkamers, bij de spelers thuis, bij supporters,… Kortom, overal waar mogelijk in het hart van de club, ondanks corona. Nooit kregen camera’s zoveel toegang tot alle geledingen van een familiale voetbalclub als de onze. Onze enthousiaste crew documenteerde de metamorfose van onze club, die leidde tot goede prestaties. Deze docureeks belooft dus een uniek tijdsdocument te worden van één van de boeiendste ploegen in dit toch wel opmerkelijk voetbalseizoen. De kijker krijgt geen promofilm te zien, maar wel de realiteit pur sang: Wat wordt er na een wedstrijd gezegd in de kleedkamer? Hoe verlopen contractonderhandelingen? Kortom, een ongeziene voetbaldocu in de Belgische televisiewereld.”

“Ongezien is inderdaad een kenschetsend woord,” zo vult Thorsten Theys, COO van KVO, aan. “We kennen allemaal buitenlandse series als ‘Sunderland till I die’ en ‘All or Nothing: Tottenham Hotspur’. Met de expertise en creativiteit van Woestijnvis en de kleurrijke figuren binnen onze club, zal onze serie niet moeten onderdoen voor deze blockbusters. Met minder budget en minder barrières zullen we pure en warme verhaallijnen brengen. Deze reeks zal niet enkel de KVO-supporters of voetbalfans aanspreken, het is de bedoeling ook velen daarbuiten te overgieten met een typisch kustsausje. Het voetbal is natuurlijk wel de rode draad, maar we focussen ook op de menselijke verhalen. Hoe beleeft een jonge, buitenlandse speler zijn eerste maanden in een onbekend land? Hoe gaat hij om met tegenslag? Hoe ageert een club in covidtijden op zakelijk niveau, welke is de impact op de verschillende geledingen? Ook de verscheidene medewerkers en vrijwilligers komen aan bod, van de team manager tot de terreinverantwoordelijke en van de stewards tot de commerciële cel. We kijken alvast met z’n allen uit naar de eerste aflevering en beogen de mensen dichter bij onze club te brengen in een jaar gekenmerkt door afstand. ”

Wanneer die eerste aflevering verschijnt én hoeveel afleveringen er komen, wordt later nog gecommuniceerd via de kanalen van KV Oostende en Telenet.

Comments are closed.