Geslaagde avond in “de Versluys Arena van de sportmarketing”

Afgelopen dinsdag vond in de Spektakelzaal van de Versluys Arena het KVO Business Seminar plaats. Een avond waarin de academische wereld en de praktijk samen kwamen om de laatste trends in de wereld van de marketing te bespreken.

Om 16u verzamelden een 100-tal ondernemers in de Versluys Arena voor een interessante netwerkmiddag over sportmarketing. Jos Verschueren, professor aan de Vrije Universiteit Brussel en programmadirecteur van het postgraduaat sportmanagement en het International Football Business Institute mocht er de spits afbijten om zijn licht te laten schijnen over de sportmarketing. Hij begon op ludieke manier door te zeggen dat hij samen met de aanwezigen wou “KVO’en”. Kennis delen, Verrassen met ideeën en Opportuniteiten vinden. Hij reikte zijn kennis over de sportmarketing, toonde enkele cases vanuit de voetbalwereld en reikte de ondernemers ideeën aan hoe ze via een voetbalclub zoals KV Oostende hun marketingdoelstellingen kunnen bereiken.

Daarna nam de marketing directeur van KV Oostende, Tine De Groote, het woord. Zij had het over haar ervaringen met marketing in  de zaken- en voetbalwereld. Daarnaast had ze het in het kort over wat KV Oostende voor de aanwezige ondernemers kon betekenen en hoe zij marketingactivatie aanpakt binnen KV Oostende. “Want dat is bij sponsoring nog altijd de sleutel”, vertelde ze de aandachtige bezoekers. “Je moet als onderneming je sponsoring activeren met marketing om er een succesverhaal van te maken”.

Daarna werd professor Verschueren nogmaals op het podium geroepen. Deze keer mocht hij enkele vragen stellen aan de CEO van KV Oostende, Patrick Orlans, die tonnen ervaring heeft als bestuurder in een eerste klasse ploeg. Patrick had het vooral over de verandering van “sponsoring by hobby” (sponsoring uit liefde voor de club) naar “3.0 sponsoring” (sponsoring om als bedrijf je eigen marketing en sales doelstellingen te behalen). “De tijd van sponsoring waar een zak geld op tafel werd gelegd voor wat panelen langs het veld is voorbij. Ondernemers willen tegenwoordig betalen hospitality en opportuniteiten om aan business te doen . Bij KV Oostende zijn wij ons daar bewust van en ik denk dat wij aan die vraag van onze partners beantwoorden met de sfeer en beleving die wij hier telkens opnieuw creëren.”

Tot slot mocht Gertjan De Smet, co-founder van het marketingbureau Branded By Geronimo, enkele voorbeelden geven van zijn samenwerking met KV Oostende en hun partners. Hij vertelde over de teamfoto van de eerste ploeg, de partnerfoto’s en de filmpjes die hij maakte. Daarnaast werd nog een voorbeeld gegeven van een concept die samen met onze partner Filou werd uitgewerkt.

Om de avond in stijl af te sluiten werden de genodigden verwend met een goede pot mosselen en verse frietjes. Na het eten werd er nog succesvol “genetwerkt” in de Spektakelzaal.

Comments are closed.