BBC on tour: Marketingboard & Beach Business Club in het Bierkasteel

Op dinsdag 4 mei trokken de leden van de Beach Business Club van KV Oostende voor de eerste keer ‘on tour’. Samen met haar commerciële entourage en partners trok KV Oostende naar ‘Het Bierkasteel’ van Brouwerij Van Honsebrouck uit Izegem. Geen business as usual: maar een heuse uitwedstrijd. Niet toevallig werd deze exclusieve locatie uitgekozen: sinds 2016 is Filou – één van de vele speciaalbieren van Brouwerij Van Honsebrouck – trouwe shirtsponsor van KVO. De ongeveer 60 aanwezige BBC leden kregen naast de Marketing board presentatie nog een voorstelling over het commerciële reilen en zeilen van de club aangevuld met een brouwerijbezoek en een culinair buffet op het domein van CEO Xavier Van Honsebrouck.

Marketing board, Beach Business Club & het Bierkasteel

Naar tweejaarlijkse gewoonte verzamelden de marketingverantwoordelijken van onze toppartners om samen te netwerken en er de presentatie van KVO marketingmanager Tine De Groote bij te wonen. Na de Marketing board sloten ook de BBC-leden aan. De genodigden werden verwelkomd met een verfijnd assortiment aan tapas en een divers aanbod aan speciaalbieren van het huis waaronder Bacchus, Brigand, Filou, Kasteelbier en St. Louis.

Na een hartelijke ontvangst werden de Beach Business Club leden ontvangen voor een uitgebreid brouwerijbezoek aan ‘Het Bierkasteel’.  Voorafgaand aan de rondleiding verwelkomde een opgetogen CEO Xavier Van Honsebrouck de gasten.

“Wij zijn zeer tevreden dat we vanavond 55 leden van de Marketing Board en Beach Business Club van KV Oostende kunnen ontvangen op ons domein. Het commerciële netwerk van KVO biedt ons de kans om onze deuren open te stellen voor andere partners zodat ook zij ons bedrijf en onze eventlocaties beter leren kennen. Veel KVO-partners kennen ons dankzij onze shirtsponsoring met het biermerk Filou maar weten niet dat wij in totaal 28 bieren brouwen en op 72 uur tijd 1.000.000 flesjes bier produceren.”

De bierbrouwer uit Izegem heeft zich alvast stevig gepositioneerd op de Belgische markt maar richt met een nieuwe productielijn voor bier in blik ook op de Aziatische markt.

Ontspannen netwerking

Van de ontvangstruimte op ‘Het Bierkasteel’ trok de hele groep voor een rondleiding naar de catacomben van de brouwerij. De aanwezigen kregen een exclusief kijkje achter de schermen én konden ze letterlijk en figuurlijk proeven van het brouwersambacht.

Na de rondleiding keerden de gasten terug naar de Boardroom van het Bierkasteel. Nippend van een lekker glas Filou, Passchendaele of St. Louis konden ze genieten van een uitgebreid walking dinner waarin de speciaalbieren van de brouwerij subtiel verwerkt werden. Op het menu stond onder andere paté van Kasteel Rouge en een verfijnde Filou Burger.

De avond werd afgesloten met een ontspannen netwerkmoment. KVO blikt terug op een zeer geslaagde avond en dankt Brouwerij van Honsebrouck voor de gastvrije ontvangst en alle Beach Business Club leden voor hun aanwezigheid.

Klik hier om enkele leuke sfeerfoto’s te bekijken!

Comments are closed.