KV Oostende wint prestigieuze award!

En of het goed gaat met KV Oostende?! De kustploeg werd gisteravond bekroond tijdens het prestigieuze gala van de Belgian Sponsorship Awards in Brussel. Onder het oog van vele nationale en internationale topbedrijven en de belangrijkste marketeers kreeg KV Oostende de award als ‘Rightsholder of the Year’. Deze trofee gaat naar de organisatie die zijn partners/sponsors het meest te bieden heeft, als gastheer op het vlak van hospitality, de beste visibiliteit in de meest ruime zin en qua totaalaanpak van sponsorbegeleiding tot de activatie om het merk of product in de kijker te zetten. Het is een bekroning voor het hele team achter de schermen van de club.

De Belgian Sponsorship Awards-uitreiking is zowat de hoogmis voor alles en iedereen die met sponsoring, marketing en advertisement te maken heeft in ons land. Op het grote gala in DocksDome in Brussel werden gisteravond zes prijzen uitgereikt. ‘Beste Sponsorship Activatie’, ‘Beste Sportsponsoring’, ‘Beste Entertainment Sponsoring’, ‘Beste Societal Sponsoring’, ‘Beste Employee Engagement’ en ‘Rightsholder of the Year’. In deze laatste categorie moest KV Oostende het opnemen tegen het BOIC en de Telenet Fidea Lions, de veldritploeg van Sven Nys.


“Het was al een hele eer om genomineerd te zijn,” oppert Tine De Groote, marketingmanager bij KV Oostende. “We hadden een lijvig dossier ingediend met daarin de cases die we hadden uitgewerkt voor en met enkele partners zoals Maes Pils, Elindus en Filou van Brouwerij Van Honsebrouck. In dat dossier toonden we aan hoe we onze partners ontvangen en begeleiden op KV Oostende. Het hele proces van de activatie die we met hen doorlopen van opstart over briefing tot uitwerking en opvolging van de actie, hebben we haarfijn uit de doeken gedaan.”

Deze trofee is bijzonder welgekomen voor KV Oostende, net in een periode waarin de buitenwereld veel vragen had bij de overname van de club. Sponsors zouden weglopen, de club zou het moeilijk krijgen, enz… . Maar niets is minder waar.

“Deze nationale erkenning is een trofee voor het volledige team naast het veld. Dat gaat van ons onderhoudspersoneel, die de boarding en de netheid in het stadion verzorgt, over onze dossierbeheerders, sales mensen, communicatiedienst tot zelfs bijvoorbeeld onze vrijwilliger die altijd voor de foto’s van al onze acties zorgt,” zo benadrukt Algemeen Directeur Patrick Orlans. “De eigenaar is misschien wel veranderd, maar dit is het bewijs dat we even goed werk blijven leveren. Logisch, want het team binnen de club blijft hetzelfde en dat garandeert een vlekkeloze continuïteit voor onze partners/sponsors. Dat biedt gemoedsrust en is een garantie op succes.”

Lof voor een unieke aanpak

KV Oostende kreeg vooral lof voor de manier waarop de club voetbal combineert met beleving, netwerking en zaken doen. Vooral de enorme inspanningen op het vlak van activatie sprongen bij de jury in het oog. “Dat is inderdaad de unieke kracht van ons team. Iedereen denkt mee in het belang van onze partners. Welke leuke ideeën kunnen we aanleveren om hun doelstellingen te bereiken? Hoe werken we dit praktisch het best uit? En vooral wat is de return die uit de actie voortvloeit? Dat proberen we allemaal met ons team in kaart te brengen, specifiek gepersonaliseerd naar de wensen en noden van elke specifieke partner,” legt Tine De Groote uit.

Met Elindus werkte KVO een kerstactie uit via social media. Die actie kreeg een vervolg in de Nicolas Feuillatte Spektakelzaal, waarbij de VIP’s werden geactiveerd tijdens de Kerstwedstrijd.
Maes Pils richtte zich dan weer op de supporters met de inrichting van een Maes Pils Fanzone. Daar kwam een grote teamfoto, een XXL Kickertafel, een scorebord waarmee acties werden gedeeld op social media en het bedrijf maakte speciale ‘Moaten, Makker, Maes’ – sjaals.
Voor Brouwerij Van Honsebrouck lanceerde KVO mee het merk ‘Filou’, dat o.a. door de activatie en visibiliteit, een verveelvoudiging van het verbruik kende.

“Met deze partners hebben we een schitterende win-win samenwerking en daar gaat het uiteindelijk om. We proberen onze partners ook echt voortdurend te motiveren om initiatieven te nemen. Op 2 mei gaan we hen dan ook weer belonen met de Luc Willems Awards”, besluit de marketing manager van KVO. “Naar analogie met de Belgian Sponsorship Awards gaan we de partners bekronen in vijf categorieën.”

KV Oostende wenst tenslotte al zijn partners te bedanken voor hun trouw. Algemeen Directeur Patrick Orlans: “We zijn bijzonder gelukkig dat velen hun contract verlengen en het ‘vernieuwde’ KV Oostende blijven ondersteunen. Aan ons om blijvend ons best te doen. We willen gewoon de beste zijn in ons vak, elke dag opnieuw.”

Comments are closed.