Roberto Martinez eregast op eerste ‘WILLEMS AWARDS’

Woensdagavond vond in de Versluys Arena de uitreiking van de eerste ‘Willems Sponsorship Awards’ plaats. Die awards belonen de partners die het voorbije seizoen opvielen met een spraakmakende actie waarbij ze via KVO hun bedrijf in de kijker plaatsten. Ook het WK-event ‘To Russia With Love’ werd er voorgesteld in het bijzijn van niemand minder dan bondscoach Roberto Martinez. Tijdens dit event op de Wellington Renbaan worden de wedstrijden van onze ‘Rode Duivels’ uitgezonden op grote schermen mét spetterende afterparty’s. Een relaas van een geslaagde avond.

Nadat communicatiemanager Wim De Meyer de avond op gang had getrapt en zangeres Elyana er ons nog eens aan herinnerde dat een diamant echt wel de beste vriend van een vrouw is, gingen we over tot de orde van de dag: de Awards. In vijf categorieën werden prijzen uitgereikt: beste salesactivatie, beste integratie met het personeel, beste online activatie, beste matchdag activatie en beste samenwerking tussen partners. De deskundige jury bestond uit Rik De Veirman van A New Agency World, Pieter Hens (citymarketing stad Oostende), Nancy Geeroms van grafisch bedrijf Focus Advertising en marketing manager van KVO Tine De Groote.

Klik op de afbeelding voor een groter formaat

Filou is intussen al een gekend en fel gesmaakt biertje in onze Versluys Arena en dat vertaalde zich ook op de ‘Willems Awards’. Het speciaalbier van brouwerij Vanhonsebrouck werd bekroond in de categorie ‘Beste salesactivatie.’ Frederic Boulez van Filou was dan ook in de wolken met deze erkenning. “Filou is intussen echt wel een huismerk geworden op KVO. Met deze gerichte salesactie zorgden we ervoor dat cafés die bepaalde volumes afnamen een gepersonaliseerd KVO-shirt kregen om in hun zaak te hangen. Een duidelijke win-win dus voor Filou, de cafés én KV Oostende. We zijn dan ook blij dat onze inspanningen vandaag worden beloond met een award.”

De tweede award ging dan weer naar Accent Jobs. Zij werden beloond omdat ze hun personeel nauw betrokken bij hun marketingacties. Tijdens een thuiswedstrijd van KVO waren de personeelsleden van Accent uitgenodigd én uitgedost in een eigen ‘Accent-fanshirt’. “We vinden het belangrijk dat ons personeel zich goed voelt in hun job. Dergelijke acties zorgen voor een goede werksfeer en we zijn dan ook blij dat de jury ons beloont met deze award,” aldus Lieven Van Nieuwenhuyze van Accent.

De beste ‘online activatie’ ging dan weer naar energieleverancier Elindus. Zij organiseerden een Facebook-kerstactie waarbij je als bedrijf VIP-tickets kon winnen voor de kerstwedstrijd tegen KRC Genk. “Het was de bedoeling dat bedrijven hun personeel warm maakten om een grappige, ludieke, originele kerstfoto in te sturen, ” zegt Toreno Noreilde van Elindus. “De foto met de meeste Facebook-likes viel uiteindelijk in de prijzen. We kregen meer dan 50 foto’s binnen en die werden ook massaal gedeeld en geliket. Méér dan 5.000 likes haalden we binnen.  We zijn dan ook tevreden dat deze actie in de prijzen valt.”
De beste ‘Matchdagactivatie’ was dan weer voor Maes Pils, met hun ‘bijnamenshirts’ voor de spelers. Jij kunt nu trouwens bieden op die shirts, de opbrengst gaat integraal naar VZW Duinhelm. Sofie Renap en Stijn De Cauwer kwamen de prijs in ontvangst nemen. “De actie met de bijnamen paste perfect bij onze slogan #MatenMakkersMaes. We vinden het top dat KVO meteen bereid was om hieraan mee te werken. ‘Capongsje’ en ‘Pai’, het is eens iets anders dan Capon of Canesin hé,” zo klonk het.

Last but not least mochten ook TUI en Ostend Bruges Airport een award in ontvangst nemen. Zij zorgden voor de beste samenwerking tussen partners. De General Manager van TUI Dirk Van Holsbeke kreeg de trofee uit handen van onze burgemeester Johan Vande Lanotte. “De mensen zien steeds meer het belang in van regionale luchthavens,” aldus Dirk Van Holsbeke. “We hebben sinds kort dan ook weer nieuwe bestemmingen toegevoegd aan ons gamma.”

Het tweede deel van de avond bestond uit een sportief luik. Niemand minder dan bondscoach Roberto Martinez was eregast om het officieuze startschot te geven van To Russia With Love’, het grote WK-event op de Wellington Renbaan. Ook verscheidene ex-internationals maakten hun opwachting. Daaronder veel mannen met een KVO-link: Chris Janssens (voormalig hulptrainer), Willy Wellens (ex-hoofdtrainer), Jean-Marie Pfaff (ex-hoofdtrainer), Olivier De Cock (jeugdtrainer), Peter Creve (ex ASO-speler), Richard Orlans (ex ASO-trainer en vader van Algemeen Directeur Patrick), Nicolas Lombaerts (speler) en Hugo Broos (Sportief Directeur). Samen met onze nieuwe trainers Gert Verheyen en Franky Van der Elst, die beiden in Rome zaten voor de Champions League, vertegenwoordigden zij maar liefst meer dan 500 caps ! Persverantwoordelijke Bram Keirsebilck stond ook nog even stil bij de drie Oostendse internationals Laurent Verbiest, Wilfried Puis en Pol Gernaey, alle drie helaas al (veel te vroeg) overleden.

De avond werd afgesloten met een sportieve award: Brecht Capon werd door de partners verkozen tot ‘Business player of the season.’ Hij kon spijtig genoeg de prijs zelf niet in ontvangst nemen, maar Hugo Broos overhandigde de award met veel plezier op de ochtendtraining.
Vanaf volgende week maandag kunnen óók de supporters stemmen voor hun ‘meest verdienstelijke speler’. Benieuwd of Capon dan een tweede keer in de prijzen valt.

BEKIJK HIER DE REPORTAGE DIE FOCUS/WTV MAAKTE VAN DEZE GESLAAGDE AVOND! Meer foto’s komen vanaf morgen online op deze website!

Comments are closed.