Bevlogen gastspreker en speeddating zorgden voor een succesvolle Bouwcorner op KV Oostende

“Zorg dat u niet indommelt, maar ga pro actief op zoek naar de witte raaf, die uw bedrijf kan versterken. Maak uw bedrijf makkelijker vindbaar voor jong talent.” Met deze boodschap stuurde gastspreker David Engelen een honderdtal gedreven ondernemers naar huis afgelopen donderdag na een dik geslaagde Bouwcorner op KV Oostende. De tweede editie van deze bijzondere netwerkingsavond is door alle aanwezigen op algemeen applaus onthaald. “Wij hebben hier zelfs alweer een deal kunnen sluiten,”, klinkt het bij KVO-partner Geberit.

Een paar maanden geleden hield Algemeen Directeur Patrick Orlans van KV Oostende de Bouwcorner boven de doopvont. Samen met Bouwcorner-voorzitter Lieven Messiaen en Annie Coppens van partner Saint-Gobain Glassolutions mocht hij bij de openingsavond 350 genodigden ontvangen, die kwamen luisteren naar de boeiende uitéénzetting van projectontwikkelaar Bart Versluys en zijn vennoot Marc Coucke.

De tweede editie was er ééntje in een beperkte kring omwille van het specifieke concept. Op het programma stond namelijk een speeddating en dus was inschrijven noodzakelijk, zodat de datingsessies vlot konden verlopen.

Gastspreker op deze tweede Bouwcorner was David Engelen, Manager van de Accent Business School. Het recruteringsbureau Accent is trouwens één van de shirtsponsors van KV Oostende. Op een heel bevlogen en inspirerende presentatie vertelde Engelen het verhaal van de Witte Raaf. “De Bouwsector heeft te kampen met een permanent personeelstekort in een aantal knelpuntberoepen,” begon hij zijn boeiende uitéénzetting. “En dus is er een soort War for Talent. We zoeken allemaal naar dat ene talent, dat ons bedrijf nog beter kan maken. Zorg daarom dat u makkelijk te vinden bent, enerzijds. Onderschat daarbij de impact van social media niet. Maar zorg anderzijds dat u zelf overal aanwezig bent,” was de boodschap van de manager van de Accent Business School. Hij had het ook over de waarden binnen een bedrijf die aantrekkelijk zijn voor werknemers: waardering, respect, empowerment, eerlijkheid en ontplooiing.

Zijn betoog rondde hij af onder een verdiend luid applaus. “Hier steek je als ondernemer tenminste echt iets van op,” hoorde je achteraf heel vaak.

Na deze uitéénzetting zochten de ondernemers elkaar op tijdens een speeddating. In vijf ronden van 18 minuten legden de aanwezigen interessante contacten. “Dat gaat op deze manier toch wat makkelijker dan op een klassieke netwerkingsavond,” klonk het.

Bij elke sessie serveerden de Feestarchitect en Mekabe heerlijke gerechtjes met bijpassende wijnen.
“We gaan hier vanavond naar huis met een concrete deal die we bij handshake hebben afgesloten,” vertelden de mensen van sanitairspecialist Geberit ons.

Maar iedereen ging sowieso wel met iets naar huis. Daar zorgden de goedgevulde goodiebags voor. En KVO-partner Tiger Experience gaf ook nog eens zes GSM-toestellen weg onder de aanwezigen.

Bekijk hier alvast de foto’s!

Iedereen tevreden dus en zo is nogmaals bewezen dat KV Oostende zoveel méér is dan enkel maar 90 minuten voetbal.

Comments are closed.